Редно е да споменем... Bo Johan Renck

В този хубав празничен ден ще си позволя да обърна вниманието ви към нещо много любимо на мен, а именно - Bo Johan Renck, още познат като Stakka Bo. Малко ми е трудно да говоря за него, като проблемът е в това, че възхищението ми, граничещо с обожание, трудно се изразява с думи.



Шведът Johan е типичен пример за човек оркестър, в смисъл на разностранно развит творец. Разликата от доста други "разностранно развити" е факта, че е адски добър във всичко, което прави. Струва ми се, че малко хора са запознати с музиката му, като оставим настрана хитовете Here We Go и We Vie. Има наистина гениални неща, които са някак встрани от всичко и няма значение дали си ги слушал преди 10 години, сега, или ще си ги пуснеш след 10; музиката му би звучала еднакво добре и адекватно.

Замисълът на поста ми обаче беше друг - искам да обърна внимание на работата му като режисъор, с която всъщност хората го познават. Както каза един мой приятел, който доста често ми чете мислите "Той и Крис Кънингам са ми дефиницията за 90-те".
Това е така, но докато бате Крис се е покрил последно време и май се е отдал на рекламоправене и разни други странични арт занимания, чичо Бо продължава да твори клипове и в новия милениум (кх-кх).

Понеже днес е 6-и, слагам 6 от най-любимите ми неща, които не само са ми най-любими негови, а и любими по принцип. Позволявам си и кратък коментар.

1. Suede - She's In Fashion

Тази песен на Suede изигра голяма роля за вкуса ми към фйешъна; мацката е събирателен образ на всичко, което намирам за класно и красиво. А цветовете в клипа са вълшебни. She's In Fashion е и най-въртяната по радиото песен на Suede; ориенталския мотив е наистина catchy. :)

2. The Knife - Pass This On


Емблематична песен, емблематичен клип. В клипа участват "Най-красивото момиче на Швеция" Rickard Engfors като певицата, както и двамата членове на The Knife - Карин и Олоф. Малко известен факт, който по времето когато The Knife се криеха усилено, ми се стори много интересен. Олоф е момчето, което почва да танцува до Rickard, а Карин е момичето с очната линия, която ги гледа, седнала на една маса.

3. New Order - Crystal


New Order са легенда, а Crystal беше видеото, с което направиха голямото си завръщане през 2001-а, след 8 годишно мълчание. Друг малко известен факт - на барабаните е видимо логото на измислената за клипа група "The Killers". Именно оттам сега прочутите The Killers са взели името си.

4. Bat For Lashes - Daniel


Наташа споделя в интервю, че Daniel e измислен персонаж, в който тя е била влюбена като тинейджърка. С течение на видеото разбираме, че това е Daniel LaRusso ot Karate Kid - в края се появява едно момче, облечено като него, което Наташа прегръща. Самата песен е ако не самото съвършенство, то поне нещо много близко до него. Дори изкривените гейове от Pitchfork са и дали 9/10.

5. Madonna - Nothing Really Matters


Известно време се чудех каква е идеята зад очевидно неадекватните неща, които лимончетата правят. Оказа се, че това си имало име, идея, концепция, и се нарича Butoh. А лимончетата всъщност са шведи от Азиатски произход, и тази част от клипа е снимана в Стокхолм. Кимоната на Мадона пък са дело на Жан-Пол Готие. Lucky bitch.

През 2008 Johan представя на Sundance своята драма Downloading Nancy, на чиято прожекция доста хора си тръгват по средата, и която е номинирана за голяма награда на журито.

За край нещо на самия Stakka Bo. Изпадам в Нирвана всеки пък, когато си я пусна.

Коментари

Nostromo каза…
Понеже флеймове чета през ред, въпреки че често сам се въвличам в такива, разбрах, че "6", особено в контекста на май, ти е повод да почерпиш. Та ето то затова съм ти приготвил един ретро поздрав в изпълнение на друг именник - Джордж Чакирис и латино-грацията Рита Морено.

Да ти е честито името, както се казва, и да продължаваш все така дейно да ни информираш за качествените тенденции в музикалния свят. :)
Lu каза…
Жив да си момко, и сполай ти за пожеланията и поздрава! :)
Ivaylo Nikolov каза…
Хайде, честито и от мен. Да ти е живо и здраво името. Лу също да ти е живо и здраво. Да ти го спрягат в най-големите музикални телевизии-радиа-списания-вестници :D И да ни радваш с публикациите си и готината музика:))) Исках да кажа, че ти си виновницата за обновяването на лайбрарито ми в папка Мюзик напоследък, за което много благодаря, а съм сигурен, че не съм единственият:Р

И, да - яка подборка на клипове както винаги.
Lu каза…
Благодаря Иво, супер пожелания си ми изсипал, макар и твърде невероятни. :D

Аз ти благодаря, че ме четеш(слушаш?) и се надявам музикалната папка да продължава да расте по моя вина. :D
The Red Witch каза…
със закъснение да се включа и аз- честито да ти е името, миличка, и все така да ми пълниш вещерската душичка с музика!сириъсли, без тебе не мога.
и не мога да не вметна лекинко, че съм супер впечатлена, че Стакка Бо е режисирал клипа на Сюед...Това ми е любимата им песен,мога да я слушам с дни, Брет Андерсън е много як, и да, клипът е съвършен!
хаха, доста вметки направих...уотевър, постът е чудесен!
Lu каза…
Много ти благодаря, мила! :* :)))

Популярни публикации от този блог

Lana Del Rey - Born To Die (2012)

Ghost - Impera (2022)

Drab Majesty - Modern Mirror (2019)