Flashback: OK Go - This Too Shall Pass (2010)

Продължавам рубриката от любими клипове с епичното и величествено видео към This Too Shall Pass на OK Go, което винаги ми е напомняло на фундаменталната за шопския екзистенциализъм фраза "Оти да се косим като ке ми мине". Настоящото е втори клип за песента, чиито първи визуален облик е направо посредствен и незабележим с нищо. Хубаво, че са повторили упражнението, получило се е нещо възхитително.
Историята на клипа започва с това, че бандата била вдъхновена от клипчета в ютуб с Руб Голдбърг машини, и искали нещо подобно - "огромна машина, с която да танцуваме". За целта пускали молби по разни техничарски форуми и установили контакт със Syyn Labs. В последствие се включили и хора от CalTech и MIT (това са университети, не е интересно). Времето за създаване на клипа - от концепцията до реализацията - излязло около 6 месеца, 2 от които планиране и 4 за инсталации и заснемане.Бюджетът е $90,000 и клипа си струва всеки цент. Заснето е като one-shot (не знам адекватния термин на български), което значително затруднява нещата и вдига левъла на видеото до ниво "ебало си мамата".
Ако и вие като мен като малки сте прекалявали с TIM (това не е университет, а The Incredible Machine и е интересно ), ще почувствате силен прилив на носталгия.



режисьор: James Frost

Ето и план на помещенията:
 

Коментари

Unknown каза…
Тези шемети правят най-яките клипове към по принцип неприятни детски песнички. Досега не съм им гледал клип, който да е по-малко от брутално оригинален. Даже щях да пускам специален пост като се появи новия им с тангото на фона на разноцветните стени (инцидентно яка песен), обаче ето - сега няма смисъл. :)

Този и на мен ми е любимия, де, защото беше първото нещо, което видях от тях.

И има два къта. :)

Next?
Lu каза…
Абе по принцип при тях малко ме дразни факта, че всичките им клипове са много diy и са със сходен колорит, след като изгледаш няколко почва да ти става скучно. Специализирали са се да правят low cost клипове (настоящия не се брои), като се мъчат да компенсират липсата на пари с креативност и себераздаване. :D На тяхно място вероятно и аз щях така да правя, но си има и други начини да направиш нещо добро с малко пари. Сигурно го имат и като някакъв техен си почерк. Наистина клипа към Skyscrapers е много добър, бях забравила за него, преди да го споменеш.

Следващото още се чудя кое да е, ще избера нещо от списъка и ще го пусна по-късно. :)

Популярни публикации от този блог

Lana Del Rey - Born To Die (2012)

Ghost - Impera (2022)

Drab Majesty - Modern Mirror (2019)